Jedzenie na wycieczkę górską – co najlepiej ze sobą zabrać?

0
927

Każda wyprawa w góry, bez względu na to czy potrwa ona jeden dzień czy kilka, wiąże się z koniecznością odpowiedniego do niej przygotowania. Poza odpowiednią odzieżą niezwykle istotne jest także jedzenie, które zabierzemy ze sobą na wycieczkę. W tym artykule powiemy sobie o tym, z czego powinien składać się przygotowany prowiant.

Kanapki – podstawa prowiantu na górskie wycieczki

Kanapki przygotowane z odpowiednich składników przez długi czas pozostaną zdatne do spożycia, w związku z czym nie powinno zabraknąć ich w prowiancie dedykowanym górskiej wycieczce. Warto uzupełnić je o masło, żółty ser, pasztet domowy oraz warzywa. Pamiętajmy jednak o tym, aby przygotować je z samego rana przed wyjściem w góry. Im później zrobimy kanapki, tym dłużej zachowają swoją świeżość. Ten typ prowiantu w łatwy i szybki sposób pozwoli nam uporać się z uczuciem głodu.

Kabanosy, pasztety i konserwy

To właśnie te produkty idealnie sprawdzą się podczas wycieczek górskich zarówno tych krótszych, jak i dłuższych. Co do zasady nie wymagają one przechowywania w lodówce, a co za tym idzie przez długi czas będą trzymały świeżość. Wyjątek może stanowić pasztet domowy. W związku z tym, że nie jest on odpowiednio pakowany, koniecznym jest zapewnienie mu właściwych warunków, aby mógł zachować swoją świeżość. Pasztet domowy, taki jak https://zdziadapradziada.pl/pol_m_Przetwory-miesne_Pasztet-domowy-179.html z powodzeniem może stanowić uzupełnienie kanapek podczas jednodniowych wycieczek, natomiast w przypadku tych dłuższych lepiej z niego zrezygnować.

Słodycze

Słodycze to absolutny must have, który powinien znaleźć się w wyprawce każdej osoby wybierającej się na wycieczkę górską. W związku z tym, że są one bogate w cukry dodają energii niezbędnej podczas długotrwałych wędrówek. Jak się okazuje najlepiej sprawdzają się te, które w swoim składzie posiadają czekoladę. Wiele osób decyduje się również na zakup batonów dedykowanych sportowcom, które w szybki sposób dostarczają odpowiednią ilość składników odżywczych, a dzięki temu również i energii.

Dania instant i liofilizowane

Podczas wędrówki przychodzi moment, kiedy marzy nam się ciepły posiłek. Jeżeli nie mamy dostępu do żadnego schroniska lub nasz budżet jest mocno okrojony, warto zaopatrzyć się w dania z proszku oraz idealne na wyprawy dania liofilizowane. Może nie są one najzdrowsze, ale z całą pewnością rozgrzeją nasz organizm i dodadzą nam energii.

Napoje

W góry najlepiej zabrać ze sobą spore zapasy wody źródlanej. Pamiętać należy o tym, żeby pić ją często i małymi łykami, aby odpowiednio nawadniać organizm, który podczas wędrówki traci jej spore ilości.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ